Náš blog

Cvičenie v lete: 5 tipov, ako ho si ho užiť

Leto je pre mnohých z nás najobľúbenejším obdobím v roku. Nájdu sa však i takí, ktorým horúčavy nerobia dobre, a to najmä v tréningovej fáze. Nech už patríte ku ktorejkoľvek skupine, vysoké teploty sú rizikom pre každého. Ako cvičiť aj v lete a neohroziť svoje zdravie? Poradíme vám 5 trikov.

Správny čas na cvičenie

Či cvičíte vonku, alebo vo vnútri, je dôležité si v teplom počasí vybrať správny čas na cvičenie. Najteplejšie býva medzi 10:00 až 15:00 hod. Počas letných horúčav sú ideálnym časom na šport skoré ranné hodiny, keď nie je ešte tak veľmi teplo. Aj keď sa ako vhodnou alternatívou môže javiť aj večer, verte nám, že po náročnom teplom dni sa vám do cvičenia až tak veľmi chcieť nebude.

Dostatok pitného režimu

Opakujeme to skoro stále a zopakujeme to opäť. Fyzicky aktívni ľudia by mali počas letného dňa prijať oveľa viac vody ako inokedy. Riziko dehydratácie je totiž počas leta veľmi vysoké. Telo sa musí neustále ochladzovať, čím logicky stráca viac vody a pri cvičení to platí dvojnásobne. Preto so sebou nezabúdajte nosiť vždy vodu a tekutiny dopĺňať. Ideálny pitný režim vám zabezpečí aj FLASKA – za 3 minúty vyrobí vodíkovú vodu, ktorá má množstvo priaznivých účinkov na vaše telo.

Počas dňa by ste mali preferovať jedlá, ktoré obsahujú veľa vody, ako napríklad zdravé zeleninové polievky či ovocno-zeleninové smoothie, ktoré si ľahko pripravíte aj v MioMat – hrnčeku var.

Cvičte vo voľnejšom a svetlejšom oblečení

Svetlejšie oblečenie má schopnosť odrážať teplo, bavlna dobre saje pot a voľnejšie oblečenie napomáha vetraniu. Na cvičenie si môžete obliecť aj špeciálne oblečenie, ktoré je navrhnuté tak, aby odvádzalo pot a vaše telo udržiavalo v príjemnom chlade.

Vonkajšie športové aktivity robte v tieni

Ak chcete cvičiť vonku aj počas horúčav, vyhýbajte sa miestam, na ktoré celý deň svieti slnko. Preto nebehajte na ihrisku, ale v lese, kde vám stromy poskytnú aspoň ako-taký tieň a schladia vzduch.

Počúvajte, čo vám hovorí vaše telo

Vaše telo vie najlepšie, čo potrebuje a ako sa cíti. Ak máte pocit, že ste dnes slabí a unavení, mali by ste cvičenie vynechať. Závraty, točenie hlavy či napínanie počas cvičenia sú jasným dôkazom, že vám telo vraví: „Dosť!” V teple totiž náš organizmus čelí oveľa väčšiemu tlaku, ktorý športovou aktivitou ešte viac zvyšujete.