Náš blog

Päť tipov, ako podporiť elasticitu a mikrocirkuláciu ciev

Zdravie srdcovo-cievneho systému je pre náš život nesmierne dôležitý. Všetko, čo do svojho organizmu dostanete, reaguje na kardiovaskulárny systém, ktorý je veľmi citlivý. Nezdravý životný štýl má za následok zanášanie ciev a zaťažovanie srdca. Tu je pár našich tipov, ako jednoducho, zdravo a chutne podporiť elasticitu a mikrocirkuláciu ciev.

1. Olivový olej a tučné ryby

Snažte sa každý deň skonzumovať lyžicu panenského olivového oleja. Do jedla ho dostanete ako ochucovadlo šalátov, cestovín či rizota. Vedci preukázali, že ľudia nad 65 rokov, ktorí pravidelne v studenej kuchyni používali olivový olej, majú až o 40 percent nižšie riziko infarktu. Podobný účinok majú na zdravie ciev i tučné ryby, ktoré sú plné omega-3 mastných kyselín. Omega-3 mastné kyseliny znižujú hladinu tukov v krvi a chránia nás pred ochoreniami srdca. K takzvaným tučným rybám zaraďujeme lososa, tuniaka, makrelu či sleďa.

2. Brokolica pripravená na pare

Brokolica je jedna z najzdravších zelenín, najmä ak je pripravená na pare. Obsahuje veľké množstvo vitamínu K, ktorý spevňuje kosti a zabraňuje tomu, aby vápnik poškodzoval tepny. Nájdeme v nej i vlákninu, a preto znižuje cholesterol, ako aj krvný tlak.

3. Tenká, ale zdravá špargľa

Špargľu mnohí nemajú radi už len kvôli jej nie príliš ľúbozvučnému názvu. Špargľa je však veľmi chutná a zdravá potravina, ktorá navyše zabraňuje tvorbe krvných zrazenín a upravuje krvný tlak. Považujeme ju za jednu z najlepších čističiek tepien a žíl. Preto vám určite odporúčame zaradiť ju do svojho jedálnička.

4. Brusnice a ich vysoký obsah draslíka

V honbe za zdravými a elastickými cievami nezaostáva ani ovocie. Také brusnice v sebe ukrývajú vysoký obsah draslíka, ktorý pomáha znižovať škodlivý LDL cholesterol a zvyšovať dobrý cholesterol. Ak si každý deň namiesto jednej sladkosti doprajete za hrsť sušených brusníc, riziko kardiovaskulárnych problémov sa zníži takmer o polovicu.

5. Vodíková vody z FLASKY

Vedecký výskum ukazuje, že vodík je schopný preniknúť až na bunkovú úroveň a za ideálnych podmienok prestupovať do bunkových štruktúr, kde pôsobí ochranne, protizápalovo a zabraňuje odumieraniu buniek. Vodík je jeden z najúčinnejších antioxidantov, pôsobí protistresovo a v neposlednom rade podporuje cievny systém. Pôsobí priaznivo na elasticitu a mikrocirkuláciu ciev. Vodíkovú vodu si jednoducho pripravíte pomocou našej FLASKY, o ktorej sa viac dozviete TU.

 

>> Viac o vodíkovej vode

>> Viac o FLASKE

>> Viac o účinkoch vodíkovej vody