Náš blog

Pitný režim v lete je dôležitý: Ako v zdraví prežiť leto?

Leto začína naberať na plných obrátkach a my z každej strany počúvame: “Dodržiavajte pitný režim”! Čo to pitný režim je? Koľko vody treba skutočne vypiť? Čo sa s mojím telom stane, ak nepijem dostatok vody?

Leto začína naberať na plných obrátkach a my z každej strany počúvame: “Dodržiavajte pitný režim”! Čo to pitný režim je? Koľko vody treba skutočne vypiť? Čo sa s mojím telom stane, ak nepijem dostatok vody?

Voda v našom tele zastáva veľké množstvo funkcií – to nie je žiadna novinka a veríme, že si to uvedomuje aj väčšina našich čitateľov. Okrem toho, že voda je súčasťou nášho tela, určité množstvo stratíme aj potom, močom alebo dýchaním. K potrebe dodržiavať pravidelný pitný režim nahráva i fakt, že telo si nedokáže vytvoriť zásobu tekutín, ako je to napríklad v prípade zásob energie v podobe tukového tkaniva.

Čo sa s naším telom deje, keď nepijeme?

Dehydrujeme ho. Podľa odborníkov už strata 1% telesných tekutín môže pre telo znamenať únavu, pokles telesnej i duševnej výkonnosti a častým príznakom nedostatku tekutín sú aj bolesti hlavy. Ak trpíme nedostatkom tekutín dlhšiu dobu, naše telo vystavujeme ešte väčšiemu riziku. Príznakmi nedostatku tekutín je suchá koža, zápcha, suchá sliznica či močové infekcie.

 

Treba si tiež ale uvedomiť aj to, že príčinou dehydratácia nemusí byť len to, že nepijeme. Môže sa stať, že telu tekutiny doprajeme, ale nie dostatok. Potrebuje viac tekutín. K tomuto stavu dochádza najmä v lete, na  miestach, kde je vysoká teplota – napríklad v saune, ale taktiež pri zvýšenej telesnej aktivite alebo ochoreniach, ktoré sú sprevádzané hnačkou, zvracaním alebo horúčkami.

 

Rizikovou skupinou, pri ktorej hrozí dehydratácia viac ako pri iných, sú deti a ľudia staršieho veku, a to z toho dôvodu, že dostatočne nepociťujú pocit smädu. Pitie by preto mali mať doslova predpísané. To, či pijete dostatok vody, sa dá zistiť veľmi jednoducho – váš moč by mal byť číry až svetložltý. Ak je tmavší, zrejme nepijete dostatok vody.

Voda - základ pitného režimu

Základom pitného režimu by mala byť voda. Obyčajná. Ostatné tekutiny, vrátane minerálnych vôd môžeme zaradiť len ako doplnok pitného režimu, aj to v obmedzenom množstve (do 0,5 litra denne).

Do pitného režimu môžete zaradiť aj vodíkovú vodu, ktorú vám vyrobí FLASKA. Vodík je najľahší chemický prvok v celom vesmíre. Je bezfarebný, ľahký, bez chutí a zápachu a má vysokú hustotu energie. O blahodarných účinkoch vodíkovej vody sa môžete dozvedieť na našej stránke, teraz spomenieme tie najdôležitejšie. Pôsobí ako silný antioxidant, podporuje imunitu, urýchľuje regeneráciu svalov po športe, pomáha pri chudnutí či pri zvládaní stresu.

 

>> Viac o vodíkovej vode

>> Viac o FLASKE

>> Viac o účinkoch vodíkovej vody