Náš blog

Zdravý životný štýl a stravovanie podľa feng-shui

Tradičné čínske učenie feng-shui skúma vzťah človeka a prostredia okolo neho. Mnohí feng-shui poznajú najmä v súvislosti s harmóniou bývania, ale jeho možnosti zasahujú do všetkých aspektov nášho života, napríklad aj do zdravého stravovania.

Tradičné čínske učenie feng-shui skúma vzťah človeka a prostredia okolo neho. Mnohí feng-shui poznajú najmä v súvislosti s harmóniou bývania, ale jeho možnosti zasahujú do všetkých aspektov nášho života, napríklad aj do zdravého stravovania.

 

Feng-shui nám v oblasti stravovania radí, ktoré potraviny na náš organizmus pôsobia pozitívne a ktoré nám škodia. Nie, nejde o žiadnu diétu. Ide len o to, aby ste našli harmóniu medzi svojím telom a tým, čo mu doprajete. Podľa dátumu svojho narodenia zistite v čínskom horoskope, ktorý z piatich elementov ste a prispôsobte feng-shui priamo sebe. Svoj element môžete nájsť napríklad aj na tejto stránke.

Stravovanie podľa učenia feng-shui

Ak ste už našli svoj element, pozrite sa, čo vám prastaré učenie feng-shui odporúča.

Element drevo

Ľudia, ktorí sa spájajú s elementom dreva, sú kreatívni a dávajú prednosť spolupráci v kolektíve. Preto vám napríklad i chudnutie pôjde lepšie v spoločnosti druhých ľudí. Vyskúšať môžete pilates, zumbu alebo jogu. Čo sa týka stravovania, jedzte potraviny, ktoré majú zelenú farbu, ako napríklad šaláty, zeleninu či zelené výhonky. Vhodné je pre vás i citrusové ovocie, šošovica, zelená fazuľa, kefír, kyslá kapusta či čerstvé syry. Čo sa týka mäsa, uprednostnite slepačie a kačacie mäso. Obed a večeru by ste si mali dopriať teplú a ideálnymi raňajkami je pre vás obilná kaša. Vyhýbajte sa sladkým a tučným potravinám, zabudnite aj na kávu, hranolky, čipsy či bravčové mäso. Ostré potraviny, ako napríklad čerstvá cibuľa, cesnak, kari či alkohol by vo vašom jedálničku tiež nemal čo robiť. Jedlá dochucujte jemnými bylinkami.

Element oheň

Ohniví ľudia sú veľmi aktívni, ale aj “zbrklí”. Extrémne športy pre vás vhodné nie sú, pretože veľmi zaťažujú srdce. Športu sa však nevyhýbajte. Ideálnymi sú pre vás zimné športy, ale aj halové športy, jazda na bicykli, beh či aerobic. V stravovaní sa zamerajte na červenú farbu – červenú repu, papriku, kapustu, čerešne či červené hrozno. Doprajte si studenú šalátovú zeleninu, zelený čaj. Bez výčitiek si môžete pochutnať na grilovanom mäse - kozom, ovčom či jahňacom a jedálniček obohatíte aj kozími mliečnymi výrobkami. Vášmu telu však rozhodne neprospieva káva, pretože zbytočne zaťažuje srdce. Zabudnite tiež na studené potraviny, ako napríklad jogurty, zmrzlinu či ľadovú kávu.

Element zem

Ľudia, ktorým prislúcha element zem, sú pokojní a istí – rovnako ako zem. Jedlo si vychutnávajú a ich okolie ich považuje za veľkých labužníkov. Zo športov sú pre vás vhodné halové športy, joga, spinning, ale aj fitness či aerobic. Vaše telo má pomalší metabolizmus a zadržuje viac vody. Na drastické diéty hneď zabudnite, starajte sa o zdravý životný štýl a nevynechávajte raňajky.

Ideálnou kombináciou potravín je pre vás sladký a teplý. Oriešky, med, sušené ovocia, tepelne spracované ovocie a zelenina. Nič lepšie ako teplé polievky pre vás neexistuje. S nimi vám pomôže MioMat – hrnček var, ktorý vám polievku spraví sám za 25 minút. Vyhýbajte sa polotovarom, bielemu cukru a pite len vtedy, keď máte smäd. Ideálne je pre vás aj vodíková voda, ktorá obsahuje množstvo antioxidantov, pôsobí protistresovo a podporuje metabolizmus, čo je presne to, čo váš element potrebuje.

Element kov

Ste rovnako tvrdí ako kov. Máte pevnú vôľu, veľa energie a ste cieľavedomí. Vašou výhodou v zdravom životnom štýle je, že si dokážete naordinovať oveľa tvrdší tréning než ostatní. Vyhovujú vám skôr individuálne športy a nezabúdajte tiež na regeneráciu po športe, v ktorej vám taktiež pomôže FLASKA. Vodíková voda totiž urýchľuje regeneráciu po športovom výkone, pôsobí ako prevencia proti poškodeniu buniek, zápalom a nekontrolovateľnému rastu buniek. Čo sa týka potravín, vhodná je pre vás osviežujúca šťavnatá zelenina ako paradajky, melón či uhorky. Rovnako si bez výčitiek môžete dopriať aj kompóty. Bez problémov do svojho jedálnička môžete zaradiť i ostré potraviny ako cibuľa, chren, cesnak, či reďkovky. Pre váš žalúdok sú vhodné plesnivé syry, divina, králik či morka. Úplne vynechajte cukor a mliečne výrobky.

Element vody

Ak patríte k elementu vody, ohrozuje vás úzkostlivosť a vyčerpanie. Do jedálnička zaraďte sójové bôby a strukoviny. Vsaďte i na ryby a morské plody. Doprajte si zeleninové šaláty, ovocie. Zbytočne nezaťažujte obličky a pite primerane, ale kvalitne. Pre vaše telo je dobrý teplý čaj, čerstvá šťava z ovocia alebo i vodíková voda plná antioxidantov a iných účinných látok. Minerálky radšej zo svojho pitného režimu vyraďte.

 

>> Viac o vodíkovej vode

>> Viac o FLASKE

>> Viac o účinkoch vodíkovej vody